פס למניעת החלקה

פס למניעת החלקה

פס למניעת החלקה
נכון, לא פעם אנחנו נוסעים בדרכים בינעירוניות ובשוליים יש קו צהוב מהדהד, שאם חס וחלילה אנחנו נוסעים עליו אז הרכב משמיע קולות ומזכיר לנו שאנחנו עומדים לחצות את השוליים ועלינו לחזור אל המסלול שלנו? ובכן הפס הזה קיים לא רק על הכביש, את הפס הזה ניתן למצוא גם בלא מעט מוסדות ציבור, בתים, מבנים בתהליך בנייה ועוד. קוראים לזה פס למניעת החלקה.

הרעיון של פס למניעת החלקה הוא שונה קצת מאותו פס שוליים שנמצא על הכביש, הרעיון הוא, שאם נמצאים במקום בו יש סכנת החלקה, עם זה סכנה קבועה ועם זה סכנה במצבים מסוימים (למשל בעת שטיפה של המקום), אז הפס אמור למנוע את האפשרות הזאת. זו הסיבה שנהוג להשתמש בו בעיקר במקומות בהם יש ילדים, קשישים או אנשים שמתמודדים עם מוגבלויות שונות בתנועה.

כיצד פס למניעת החלקה עובד

מדובר בפס דבק חזק, עם רמת חספוס גבוה מאוד, למעלה מארבעים אחוז, פס עמיד שמחזיק מעמד זמן רב. מדביקים אותו באזורים שמועדים להחלקה, הן בשטחי המבנה והן בשטחים חיצוניים, ובכך גם מגדירים את השטח בו ניתן ללכת בבטחה וגם במקרה ומגיעים לאזור ההחלקה, הרי שברגע שדורכים עליו אז סכנת ההחלקה חולפת.

בשביל שהפס יעשה את עבודתו כמו שצריך, יש לוודא תחילה, שהוא מודבק בצורה נכונה, לשם כך צריך לנקות את המקום בו מבקשים להדביק אותו, רצוי לנקות את האזור עם טינר. לאחר מכן יש להסיר את פס הנייר מהדבק ולהדביק את הפס. חשוב לציין רוחב הפס הוא כ-5 ס"מ והוא מגיע בצבעים שונים, בהירים וכהים, על מנת שיהיה ניתן להבדיל אותו בצורה פשוטה מהריצוף. כמובן שיש לבחור בפס למניעת החלקה שצבעו שונה מצבע הריצוף עצמו.

היכן נהוג ורצוי להדביק פס למניעת החלקה

כאמור ישנם מקומות שונים בהם נהוג ומומלץ להדביק פס למניעת החלקה. כך למשל, רצוי להדביק פס זה במוסדות חינוך, הן של ילדים קטנים והן של ילדים גדולים, על מנת למנוע החלקה בעת שהם מסתובבים במסדרונות ובאזורים אחרים בשטחי המוסדות השונים.

כמו כן רצוי להדביק פס זה בבתי חולים, בתי אבות, מרפאות, ומרכזים רפואיים. שם יש סכנה ממשית שאם אחד מהמטופלים ירוץ או ילך בצורה לא בטוחה הוא יחליק. נהוג גם להדביק פס נגד החלקה במוסדות ציבור שונים, בפרט כאלה שאליהם מגיע קהל מבוגר, וכן במקומות שבנייתם לא הסתיימה עדיין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *