בעולם של מיתוג, המסחר הישן מאבד מכוחו. מי זוכר את אמצעי המכירה הישנים, את סוכני המכירות הניגשים ללקוחות מדלת לדלת ומנסים למכור מוצר, כשעם הזמן הלקוחות רק מאבדים סבלנות ובורחים מסוכני המכירות כל עוד נפשם בם?

בעידן החדש, המסחר מקבל תכונות שונות לחלוטין. כבר לא עוד מתקיימות מכירות פרונטליות ולמעשה, לשם של החברה, למותג שלה, יש חשיבות גבוהה באופן יצירת הקשר הרגשי עם הלקוח. אם בעבר, הקשר עם הלקוח התבצע באמצעות יצירת אמון אישי הנבנה בתהליך הדרגתי בין אדם אחד לאדם אחר, הרי שבעידן המסחרי המותגים מחליפים את מקומו של המוכר הקימעונאי הקטן ומדברים עם הלקוח באמצעים פסיכולוגיים שונים. 

החברות הגדולות ביותר ממתגות את עצמן באמצעות בחירת לוגו פרסומי הפונה אל הלקוח ומותיר בו את חותמו. חברות אלו יוצרות מערכי פרסום מתמשכים ואסטרטגיות פרסומיות המטמיעות את קיומה של החברה בתודעתו של הלקוח. באמצעות משדרים שונים, אייקונים וסמלים המייצגים את החברה, יצירת עולמות תוכן רלוונטיים ושמירה על קשר מתמיד עם הלקוח, המותג מקבע את שמו.

אבל לא חייבים ליצור מערכי פרסום אגרסיביים כדי לשמור על קשר עם הלקוח. זהו יתרונו הגדול של עולם הפרסום הממותג. המותג הוא למעשה סמליל קטן הטומן בחובו מגוון של עולמות רגשיים, עולמות תוכן ומסרים – המועברים באמצעות צורה ברורה בעלת מסרים ברורים. מתנות ממותגות כשמן כן הן – נושאות את המותג של החברה ויוצרות קשר עם הלקוח באמצעות מתן אביזר שימושי ביותר לחייו.

המתנות הממותגות השונות כוללות מגוון עצום של אפשרויות, ביניהן עטים הנושאים את שם החברה, פנסי כיס קטנים הניתנים לקשירה אל מחזיק המפתחות, עכברים למחשב, דיסק און קי ועוד מגוון עצום של אפשרויות. כאשר מתנות ממותגות מהוות גם מוצר שימושי, אזי הלקוח נושא אתו את שם החברה לכל מקום ונזכר בה בכל פעם שהוא משתמש במוצר. לפיכך, חשוב לדאוג שהמוצר יהיה חרוט או מודפס בצורה ברורה על המוצר הממותג כך שייוותר ויחזיק מעמד גם בתנאי מזג אוויר שונים ולאחר שימושים ממושכים באביזר עצמו.

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *