מהי תקופת אכשרה?

מהי תקופת אכשרה?

המאמר באדיבות עורך דין גלעד רמתי

רובינו מחזיקים בפוליסות ביטוח רבות ומגוונות, החל מפוליסות ביטוח לרכב, פוליסות ביטוח רפואי וכמובן פוליסות סיעוד. המטרה של רוב האנשים, היא להגן על עצמם מפני מקרי חירום שונים. בדיוק כפי שאנחנו רוכשים ביטוח לרכב כדי שחברת הביטוח תוכל לסייע לנו במקרה של תאונה, כך גם במקרה של ביטוח רפואי פרטי שנועד לאפשר ביקור אצל מיטב הרופאים או בביטוח סיעודי שאמור לספק גמלה נאה לכל החיים. אך הבעיה היא, שרוב האנשים ממהרים לחתום על פוליסות הביטוח השונות, מבלי לטרוח לקרוא את כל האותיות הקטנות. חברות הביטוח נוטות להכניס לפוליסות מילים מקצועיות שלא כל אחד מבין. למשל, מהי תקופת אכשרה לעומת מהי תקופה המתנה? מושגים אלו חשובים במיוחד כאשר מדובר על ביטוח סיעודי. אי הבנה של כל הפרטים הקטנים, עלולה להוביל ללא מעט בעיות וחוסר בתיאום ציפיות בהמשך הדרך.

תקופת אכשרה – כל מה שחייבים לדעת בנושא

קודם כל, חשוב להבין מהי בעצם התקופה הזאת ומה המשמעות שלה. חברות ביטוח שונות מגדירות את תקופת האכשרה בתור תקופה של 30 עד 90 ימים, אשר חלה מרגע תחילת הביטוח. במהלך התקופה הזאת, המבוטח למעשה לא זכאי לשום דבר מחברת הביטוח, במידה ומתרחש אירוע ביטוחי. במילים אחרות, אדם שרכש לעצמו ביטוח סיעודי וחתם על פוליסת ביטוח המכילה תקופת אכשרה של 60 ימים, עלול למצוא את עצמו ללא שום פיצוי או גמלת סיעוד, במידה והוא הופך לסיעודי בתקופת הזמן הזאת. אותו אדם משלם את הפרמיה שנקבעה מראש, אך הפועל הוא אינו מבוטח בתקופת האכשרה. כמו כן, במידה והצורך שלו בסיוע סיעודי ימשך מעבר לתקופת האכשרה, הוא עדיין לא יהיה זכאי לשום פיצוי ולשום כיסוי מחברת הביטוח.

למעשה זהו אחד הכלים הפופולאריים ביותר שחברות הביטוח נוהגות להשתמש בהם, על מנת לסנן מבוטחים בעייתיים או כאלו שכבר סובלים ממצב סיעודי אך מנסים להסתיר זאת מחברת הביטוח. לכן אחת הנקודות החשובות ביותר שיש לבדוק מראש לפני שחותמים על פוליסה, היא אורך תקופת האכשרה. בהתאם לכך, ניתן לבחור את סוג הביטוח המתאים לכם ביותר.

אולי יעניין אותך גם מידע בנושא תביעה לגמלת סיעוד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *