חומרי איטום בקיץ

מה זה היטל השבחה?

המאמר



היטל השבחה הינו מס שמשולם לרשות המקומית, בניגוד למס שבח אשר משולם למדינה. למעשה מדובר על מס שמגלם את זכויות הבניה הנוספות שהוקנו לנכס, ויש לשלם אותו ברגע שמעוניינים לממש את זכויות הבנייה האלו, או לחילופין כאשר רוצים למכור את הנכס. החישוב של גובה היטל ההשבחה, תלוי כמובן בתוספת שהמבנה קיבל בזכויות הבנייה שלו. גובה ההיטל מחושב לפי 50% מהשווי של ההשבחה, כך שמדובר בדרך כלל על כמה מאות אלפי שקלים. חשוב לזכור שיש לשלם את המס לא רק כאשר מעוניינים לממש את זכויות הבנייה, אלא גם כאשר מעוניינים למכור את הנכס. לכן לפני שמוכרים חשוב להתייעץ עם איש מקצוע, במטרה להבין אילו מיסים תאלצו לשלם בעת המכירה. לפי זה, ניתן יהיה לקבוע מחיר הגיוני יותר לנכס שלכם.

כל מה שחשוב לדעת לגבי היטל השבחה

נקודה חשובה נוספת, היא ההבנה כי במקרים מסוימים ניתן לקבל פטור מתשלום היטל זה, אך על מנת לקבל אותו יש צורך לעמוד בתנאים מסוימים. מומלץ מאוד להתייעץ עם עורך דין שמתמחה בתחום המקרקעין, על מנת להבין האם אתם זכאים לקבל פטור מלא או לפחות פטור חלקי.

אנשים שזכאים בדרך כלל לפטור, הינם אנשים שזכאים למשל לסיוע מתוכנית הסיוע של משרד השיכון. במקרים אלו, ניתן לרוב פטור חלקי, בהתאם לסוג התוכנית ולסוג הזכאות. נקודה נוספת שיכולה לאפשר קבלת פטור, הוא גודל הדירה לאחר ההשבחה. במידה והגודל אינו עולה על 140 מ"ר, בדרך כלל אין צורך בתשלום המס, בתנאי כמובן שהדירה משמשת למגורים ולא להשקעה. כמו כן, נכס שממוקם בשכונה שהוגדרה בתור שכונת שיכון, יהיה זכאי לפטור מלא. במידה וזכויות הבנייה מומשו לצורך בניית ממ"ד, בעל הנכס יהיה זכאי לפטור חלקי. ניתן למצוא תנאים וסעיפים נוספים אשר יוכלו לספק לכם פטור חלקי או מלא, חשוב רק להתייעץ עם איש מקצוע במטרה לקבל את מלוא הזכויות וההטבות שמגיעות לכם.

לסיכום, היטל השבחה הינו מס שיש לשלם לרשות המקומית בעת מכירת הנכס או מימוש זכויות הבנייה שלו. חובת התשלום חלה בעיקרון על המוכר, אך ניתן לסכם מראש את העברתה לקונה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *