איך משלבת לילד שכר תשנה את חייהם?

האם שילוב של שכר עם ילד זו מתנה או קללה?

למה שכר, שמסמל את פירות העבודה שלנו, צריך להיות כה מאתגר כאשר מדובר בילדים? זה די פשוט כשחושבים על כך: כספים והשקפת עולם על כסף מגיל צעיר יכולים להשפיע על כל תחומי החיים של ילד, מלחץ חברתי ועד לבחירות בקריירה בעתיד. אבל איך עושים את זה בלי לגרום ליד לקבלה קבוצתית על כרטיס אשראי? ובכן, התחילו לחבוש את כובעי המדריכים הפיננסיים – אנחנו נכנסים ליקום המרתק הזה של "שילוב שכר עם ילדים".

מיליון דולר או בובה על ידי בוש?

אז אוקי, קצת דרמה לא מזיקה. מה לכל הרוחות הכוונה לשלב שכר עבור ילד? זה אומר לכונן את המושג שבין אם מדובר בכסף נגישה לבין ערכים חשובים – אנחנו יכולים להפוך את הצעירים שלנו למבינים בכספים.

  • מה לעשות עם הכסף? – קחו את העניין הזה בקלות. הקצו לילד תקציב: על הממתקים, על המשחקים, ואפילו על קרן חיסכון.
  • אל תגזימו בחסכונות. – אם הילד לא יודע מה לעשות עם הכסף, הוא לא יוכל להעריך את ערכו.
  • למה כסף חשוב? – עליכם להסביר לילד שהכסף לא קונה אושר, אבל הוא בהחלט משדרגת את ניסיונן.

בראשית הדרך, הדיון על כסף עשוי להרגיש כאילו אנחנו מדברים על חלל החיצון עם כל הפרדוקסים שיש לכך. אז מה עושים? אם הילדים קיבלו כסף על עבודות בית או אבא עשה עוגת שוקולד… עשו מהלך.

האם עמלות עוזרות או פוגעות?

שאלה זו נחשבת לשאלה גדולה בקרב ההורים, ומישהו תמיד יגיד לכם: "לא כדאי, זה לא מה שהולך לעניין את הילד". אבל מה אם נחשוב על זה באופן שונה? אתם יכולים גם להעניק משכורת על בסיס עמלות. זה יהיה לא רק קורא, אלא גם מסע לחינוך רק בערכה של כסף.

האם שקלים יספיקו?

אז יש ילדים שאוהבים מסעדות, ויש כאלה שאוהבים את זהבי דינה. עליכם לכוון אותם אל חיסכון והשקעה. תטפחו ביקורת על מה הם קונים, ולמה:

  • המשחקים הם מצרך.
  • וכשאתם מדברים על חיסכון או השקעה, דברו על זה בהומור.

כשהילד בכל המקרים האלה עושה שיקול דעת על איך, מתי ולמה להוציא את כספו, הוא מתפתח לכדי קונה חכם. הוא לא רק קונה דברים- הוא מפתח הבנה לפיה כאשר כסף מחליף ידיים, יש לכך השלכות. כדי לשדר זאת, דמיינו את היום שבו הילד שלכם לא מצפה לאבא או לאמא לחלוק על כל שניה של כסף.

לחנך או לממן?

עד כמה חשוב לחנך את הילד על ערך הכסף? האם עדיף לתת לו מספיק כסף כך שיתבלט? קשה לדעת, נכון? כל הורות היא משחק מוכוון מטרה, חייבים לקבוע גבולות. אל תרשו לילד שלכם לקבל כסף על כל דבר שאותו הוא עושה.

תמכו בכישרונות של הילד

אם הילדים שלכם אוהבים לשיר או לצייר, האם זה אומר שאתם צריכים להוציא על כל ציור ושיר דולר? למען האמת, אתם צריכים להלהיב אותם ואפילו לשלב את הכסף כלאחר יד. אם יש גבול סביר כלפי ההוצאה, ניתן לחבר את הכסף האישי עם מעשיות מבית המשפט והוא יהפוך את היקפה המעניין.

שאלות שכדאי לשאול, ועם קצת צחוק

  • ילדים לא מבינים כסף, האם הם מבינים עמלות ? – טוב, לא בדיוק, אבל מי מבין?
  • עד גיל כמה לתת דמי כיס? – עד גיל 18, ואז להם תהיה את היכולת המוחלטת לבקש כסף ולבקש סליחה!
  • מה סוד ההצלחה של ילד עשיר? – סוד ההצלחה טמון ביכולת שלהם להרוויח דמי כיס מהמורים!
  • האם שקל הוא שקל אם אתה בעל פיינט? – בהחלט, כל שקל מדבר.
  • האם הכסף הזה מגוחך? – לא כשאתם בעצמכם מתבלבלים מהשערים כדי להחזיר אותו.

לסיום, מה למדנו?

כשהילדים שלכם מתחילים להבין מהו שכר, עליכם להקפיד על כללים יסודיים כדי לתמוך בכישורים הנדרשים. אל תשכחו להכניס קצת כיף וייצור תחרות סביב הכסף. הוציאו מפעם לפעם רעיון או משחק שיעור להגברת המודעות.

אז הישארו פתוחים, חייכו לצעירים שלכם, ועזרו להם להכין את עצמם לעולם שכולו כסף, עושק וצחוק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *