קרנות מחקות

רישוי עסקים – למה חשוב לא לזלזל בכך?

כאשר אנחנו פותחים עסק יש הרבה מאוד עניינים שאנחנו צריכים לדאוג להם, אחד הדברים האלו שאסור וחשוב לא לזלזל בהם הוא רישוי עסקים. אם אנחנו פותחים עסק ואנחנו לא רוצים להסתבך עם מס הכנסה אנחנו חייבים שיהיה לנו רישיון עסק. רישיון עסק יאפשר לנו להפעיל את העסק שלנו באופן חוקי בלי בעיות שונות מול הרשויות או מס הכנסה.

רישוי עסקים – לאיזה עסקים זה מתאים?

רישוי עסקים הוא חובה לכל סוגי העסקים, בכל הגדלים ובכל התחומים. יש תחומי עסקים כמו למשל מסעדנות או מזון בהם יש צורך ברישיון לא רק ממס הכנסה אלא גם ממשרד הבריאות. כאשר אנחנו רוצים לפתוח עסק חשוב מאוד וכדאי שנתייעץ עם יועץ מס מומחה בנוגע למה שאנחנו נדרשים לעשות וכל ההליך שאנחנו צריכים לעבור במס הכנסה. יועץ המס יוכל לסייע לנו בתהליך פתיחת העסק שלנו והוא יוכל ללוות אותנו גם במהלך השוטף של ניהול החשבונות של העסק והגשת הדוח השנתי למס הכנסה.

רישוי עסקים – לעסקים קטנים

רישוי עסקים הוא גם חובה לעסקים קטנים. אם אנחנו רוצים לפתוח עסק קטן כדאי לנו לפתוח תיק עוסק פטור ורישיון עוסק פטור במס הכנסה. כך יהיה לנו קל לשלם לביטוח לאומי ולא נצטרך לשלם מיסים. כאשר אנחנו רוצים לפתוח עסק קטן רוב האנשים חושבים שזה לא חובה לפתוח לו תיק במס הכנסה או להוציא לו רישיון כי מחזור העסקים שלו קטן, למעשה מחשבה זו לא נכונה. גם כאשר אנחנו פותחים עסק קטן חובה עלינו להוציא לו רישיון ולפתוח לו תיק במס הכנסה.

הבחירה להיות עצמאי היא בחירה לא פשוטה ויש מי שיאמר שהיא אמיצה מאוד. אם אנחנו רוצים להיות בעלים של עסק עצמאי אנחנו חייבים שיהיה לנו רישיון עסק ואנחנו חייבים לפעול לפי החוק – למען טובתנו האישית. אם לא יהיה לנו רישיון עסק לא נוכל לבטח את הציוד ואת העובדים של העסק וזה יכול להעמיד אותנו במצב בעייתי מאוד מבחינה משפטית וכספית במקרים מסוימים. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *