לידים לעסקים

מהם לידים לעסקים ולמה הם כל כך חשובים

לידים לעסקים

עולם השיווק הדיגיטלי היה חייב להמציא את עצמו לפני כמה שנים על מנת להתאים את הנוכחות של גולשים רבים בזירה הווירטואלית. עקרונות של שיווק ופרסום במרחב הפיזי שונים באופן מהותי מאלה המיועדים למי שיושב מול המסך במשך הרבה שעות ביום והמילה ליד הפכה לדבר החם ביותר שרודפים אחריו בעלי העסקים שמשוועים ללקוחות דרך האינטרנט והרשתות החברתיות. משווקים ומקדמים בעלי דרגות כאלה ואחרות של מקצועיות מבטיחים לידים לעסקים, כלומר יצירת קצה חוט עם לקוח שאולי יתעניין בשירות או במוצר של העסק אך חשוב לדעת שכיום כבר אין תעשיית לידים פשוטה וצריך לעבוד קשה על מנת להגיע ללידים טובים, איכותיים וכאלה שיש סבירות גבוהה שיסתיימו בלקוח משלם.

 

מה נחשב לידים לעסקים?

ליד יכול להיות כל קצה חוט שיש בו לקוח או גולש מתעניין. מילוי פרטים בדף יצירת קשר הוא ליד, שליחת מייל עם שאלות מתעניינות היא ליד ואפילו בקשה מחבר שיבצע קישור היא ליד. יחד עם זאת, לא כל הלידים שווים ולא כל ליד יוביל בסופו של דבר למכירה או ליצירת לקוח משלם. כתלות באופי העסק ובתחום העיסוק, כמו גם במוצר או השירות המוצע – יהיה הכרח לבצע עבודה נוספת של שכנוע, של הצגת הוכחות או של חידוד המסרים השיווקיים על מנת שהגולש ייתן אמון בבעל העסק ובעסק, יבין שכדאי לו להפוך ללקוח משלם או מהצד שלו – פשוט ישתכנע שהמוצר או השירות המדוברים עונים על צורך שקיים אצלו.

 

לידים לעסקים – יש לזה גם צד פחות חיובי

תעשיית השיווק הדיגיטלי הולידה גם לא מעט אנשים שבזכות ההסתתרות מאחורי מסך ומקלדת מנסים להערים על בעלי עסקים תמימים ולמכור להם לידים שלא בהכרח ישיגו עבורם את המטרה. חשוב לדעת על כך כדי להישמר. אנשים אלה אוספים לידים פיקטיביים מחשבונות של משתמשים שלא בהכרח קיימים או מקושרים לאנשים בשר ודם ומשכנעים את בעלי העסקים שמובטחים להם לקוחות משלמים שהמוצר המדובר הוא בדיוק מה שהם צריכים ומחפשים. עוגמת הנפש לא תאחר להגיע. בעל העסק חייב לסמוך על עצמו ולייצר (בסיוע של אנשי מקצוע במידת הצורך) את שיטת השיווק שתהיה הנכונה והמתאימה ביותר לעסק שלו. אמנם מדובר בעבודה סיזיפית ולא פשוטה אך זו הדרך שעובדת באמת ומשיגה את הלקוחות הנאמנים ביותר.

 

עבודת שיווק נכונה שמביאה לידים לעסקים

אין מתנות חינם גם בעולם השיווק הדיגיטלי ואין קיצורי דרך במציאת לקוחות משלמים. דווקא בשל היעדר הקשר הפיזי הישיר צריכים בעלי העסקים לעבוד קשה אפילו יותר על מנת למצוא לקוחות ולשמר אותם. יחד עם זאת – אין זה אומר שלידים טובים, איכותיים ומתאימים (מכונים לידים חמים) לא יגיעו עם הזמן. לתוכן שמוצע, כמו גם למסרים שיווקיים יש תפקיד מהותי במציאת הלקוחות הנכונים והמתאימים ביותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *